Werkwijze
Het individuele leertraject dat uw kind bij ons doorloopt beslaat drie stadia:
Inventarisatiestadium
In het inventarisatiestadium worden de problemen die uw kind heeft met het maken of leren van huiswerk in kaart gebracht en opgenomen in een persoonlijk dossier.Vervolgens worden oplossingen aangedragen en met uw kind besproken.
Deze oplossingen kunnen betrekking hebben op:
– de leerdoelen (wat moet geleerd worden?)
– de leerstrategieën (hoe leer ik/hoe bereid ik mij voor?)
– de leerresultaten (meten wat geleerd is door mondelinge/schriftelijke overhoring)
– de evaluatie (moeten extra taken of tijd worden ingepland omdat de leerresultaten tegenvallen?).
In dit stadium is de begeleiding van uw kind gericht op de ontwikkeling van studievaardigheden. Voordat aan het huiswerk wordt begonnen worden de zojuist genoemde onderwerpen besproken. De evaluatie vindt tussentijds plaats én na een toets.
Zelfstandigheidsstadium
In het zelfstandigheidstadium mag uw kind zelf bepalen welke leerstrategieën toegepast worden om het huiswerk te leren. In overleg uiteraard met de begeleider over de planning en in combinatie met overhoringen. De evaluatie vindt wederom tussentijds plaats én na een toets.
Verantwoordelijkheidsstadium
In het verantwoordelijkheidsstadium is uw kind zelf verantwoordelijk voor zijn leerproces. Nadat hij of zij heeft bewezen de studievaardigheden onder de knie te hebben, wordt de aanwezigheid bij de huiswerkbegeleiding afgebouwd. Uw kind gaat weer zelfstandig thuis aan het werk en komt op afgesproken tijden nog enkele keren langs om van een docent feedback te krijgen op de eigen aanpak.
U zult begrijpen dat het doorlopen van bovengenoemde stadia per kind verschilt. En dat ieder kind zijn of haar eigen tijd nodig heeft om zich de bij elk stadium horende leervaardigheden eigen te maken.
Maak hier een afspraak!
Het intakegesprek is gratis. Ook rekenen wij geen inschrijfgeld.